Brit repülők
Fairey Swordfish
A gép tartós hírnévnek örvend, mint a világháború egyik legjobb katonai repülőgépe. Bár kétfedelű sárkánya idejét múlta, a repülőgép megbízhatóságának, sokoldalú fegyverzetének és felszerelésének, valamint könnyű vezethetőségének köszönhetően sikeresnek számított.
Hossz: 11,02 m
Magasság: 4,11 m
Fesztávolság: 13,87 m
Hatótáv: 1700 km
Személyzet: 3 fő
Csúcsmagasság: 3780 m
Szerkezeti tömeg: 2359 kg
Felszálló tömeg: 4196 kg
Csúcssebesség: 224 km/h
Fegyverzet: 1 db. 0,303 hüvelykes, mereven beépített géppuska a törzs elején jobboldalt, egy 0,303 hüvelykes, forgatható géppuska a hátsó pilótafülkében és 726 kg-os bomba (torpedó)-teher külső megerősített pontokon
Hajtómű: 775 LE-s Bristol Pegasus III.M3, kilenchengeres, egysoros csillagmotor
Supermarine Walrus
Ősszesen 556 repülőcsónak készült el, mind az FAA, mind a RAF rendszeresítette a típust felderítő és tengeri mentőgépként.
A sorozat utolsó gépeit már levegőfelszín radarral is ellátták.
Méretek: hossz 11,58 m Magasság 6,13 m Fesztáv 13,95 m
Szerkezeti tömeg: 2223 kg
Felszálló tömeg: 3334 kg
Személyzet: 4 fő
Fegyverzet: egy 0,303 hüvelykes forgatható géppuska a lövészállásban az orrban, egy vagy két 0,303 hüvelykes forgatható géppuska a lövészállásban a törzs tetején és 272 kg-os bomba- vagy mélyvízi bombateher
Motor: egy 775 LE-s (578 kW) Bristol Pegasus VI típusú, kilenchengeres, egysoros csillagmotor
Hatótáv: 966 km
Teljesítmény: max. sebessége 217 km/h
Csúcsmagasság:5460 m
Hawker Hurricane
Az angliai légicsata idején a vadászszázadok több mint 60%-a ebből a típusból került ki.
A különféle típusokból összesen kb. 14500 darab készült, a Szovjetunióba is sokat szállítottak belőle.
Hossz: 9,82 m
Magasság: 3,98 m
Fesztávolság: 12,20 m
Hatótáv: 1450 km
Személyzet: 1 fő
Csúcsmagasság: 9800 m
Szerkezeti tömeg: 2586 kg
Felszálló tömeg: 3674 kg
Csúcssebesség: 542 km/h
Fegyverzet: 12 db 7,9 mm-es Browning géppuska, 1 db 227 kg-os vagy 2 db 113 kg-os bomba és/vagy 8 db rakéta.
Hajtómű: Rolls-Royce Merlin XX, 12 hengeres V-motor, 1460 LE
Hawker Typhoon
A nagy magasságban "használhatatlan" Typhoon alacsony támadásban rendkívül jónak bizonyult, amikor pedig földi célok támadására alkalmas bombákkal vagy rakétákkal szerelték fel, a szövetségesek kezébe egy félelmetes vadászbombázó került.
Hossz: 9,74 m
Magasság: 4,68 m
Fesztávolság: 12,65 m
Hatótáv: 1577 km
Személyzet: 1 fő
Csúcsmagasság: 10.730 m
Szerkezeti tömeg: 4100 kg
Felszálló tömeg: 5100 kg
Csúcssebesség: 657 km/h
Fegyverzet: 4 db 20 mm-es Hispano Mk I gépágyú, 2 db 227 kg-os vagy 454 kg-os bomba vagy 8 db rakéta
Hajtómű: 1 db Napier Sabre IIB, 2220 LE
Hawker Tempest
A Hawker Typhoon továbbfejlesztéseként készültek el, a cél elsősorban a teljesítménynövelés volt, hogy a gép elfogóvadászként is bevethető legyen.
Egyes változatait a háború után is gyártották.
Hossz: 10,24 m
Magasság: 4,86 m
Fesztávolság: 12,47 m
Hatótáv: 2447 km
Személyzet: 1 fő
Csúcsmagasság: 10 985 m
Szerkezeti tömeg: 4200 kg
Felszálló tömeg: 5250 kg
Csúcssebesség: 685 km/ó
Fegyverzet: 4 db 20 mm-es Hispano Mk I gépágyú, 2 db 454 kg-os bomba vagy 8 db rakéta
Hajtómű: 1 db Napier Sabre IIB, 2420 LE
Supermarine Spitfire
A leggyorsabb gép végsebessége elérte a 736 km/h-t.
Ez volt az egyetlen angol géptípus, amelyet a világháború alatt megszakítás nélkül gyártottak. A háború utáni licensz-változatokat nem számítva is több mint 20 000 darabra tehető az öszgyártási szám.
Hossz: 9,12 m
Magasság: 3,48 m
Fesztávolság: 10,98 m
Hatótáv: 1800 km
Személyzet: 1 fő
Csúcsmagasság: 11.580 m
Szerkezeti tömeg: 2280 kg
Felszálló tömeg: 2790 kg
Csúcssebesség: 598 km/h
Fegyverzet: 2 db 20 mm-es Hispano gépágyú, 4 db 7,7 mm-es Browning 303. géppuska, 1 db 227 kg-os, vagy 2 db 113 kg-os bomba.
Hajtómű: Rolls-Royce Merlin 45M folyadékhűtéses, 12 hengeres V-motor, 1470 LE
de Havilland Mosquito
A Mosquito különböző változatait sikeresen alkalmazták nappali- és éjszakai bombázóként, nagy hatótávolságú nappali és éjszakai nehézvadászként, vadászbombázóként, aknatelepítésre, járőrfeladatokra, rakétákkal felszerelve földi célok és hajók ellen, valamint kiképző- és gyakorlógépként.
Hossz: 12,18 m
Magasság: 4,62 m
Fesztávolság: 16,42 m
Hatótáv: 2990 km Személyzet: 2 fő
Csúcsmagasság: 10 740 m
Szerkezeti tömeg: 6479 kg
Felszálló tömeg: 9478 kg
Csúcssebesség: 612 km/h
Fegyverzet: 4x20mm gépágyú, 4x7,69 mm géppuska, 1814 kg bomba
Hajtómű: 2x1230 LE-s Merlin 21 motor
Bristol Blenheim
A britek 1937-ben állították hadrendbe, 1938-tól pedig gyártani kezdték a navigátor részére átalakított orrú és megnövelt fegyverzetű Mk. IV-es változatot is. Ebből összesen 3285 db készült el.
A II. világháború első éveiben valamennyi fronton bevetették nappali bombázóként.
Hossz: 12,94 m
Magasság: 3,85 m
Fesztávolság: 17,18 m
Hatótáv: 2350 km
Személyzet: 3 fő
Csúcsmagasság: 7705 m
Szerkezeti tömeg: 4450 kg
Felszálló tömeg: 6680 kg
Csúcssebesség: 428 km/h
Fegyverzet: 1 db 7,6 mm-es Vickers és 1 v. 2 db 7,6 mm-es Browning géppuska, 680 kg bomba.
Hajtómű: 2 db Bristol Mercury XV kilenchengeres, egysoros csillagmotor; 995 LE
Bristol Beaufighter
1939 júliusában repült először, 1942-ben szárnyára nyolc 27 kg-os rakétát a repülőgép orrába a vízfelületet pásztázó radart szereltek, fent a törzsön a géppuskatorony jó védelmet nyújtott. a szárnyak alá bomba- és rakétaterhet, vagy a törzs aljára torpedóterhet lehetett függeszteni.
Hossz: 12,74 m
Magasság: 4,85 m
Fesztávolság: 17,63 m
Hatótáv: 2480 km
Személyzet: 3 fő
Csúcsmagasság: 7705 m
Szerkezeti tömeg: 6622 kg
Felszálló tömeg: 9798 kg
Csúcssebesség: 536 km/h
Fegyverzet: négy 20 mm-es, mereven beépített gépágyú az orr alján és hat 0,303 hüvelykes, mereven beépített géppuska a szárnyban (kettő a bal, négy a jobb szárnyban)
Motor: két 1635 LE-s Bristol Hercules, 14 hengeres, kétsoros csillagmotor
Avro Lancaster
A II. világháborúban a RAF legsikeresebb és legünnepeltebb éjszakai bombázógépe a Lancaster volt, több mint 3500 db-ot gyártottak belölle.
A Lancaster különböző változataiból összesen 7 374 darab épült.
Hossz: 21,18 m
Magasság: 6,25 m
Fesztávolság: 31,09 m
Hatótáv: 2760 km
Személyzet: 7 fő
Csúcsmagasság: 5790 m
Szerkezeti tömeg: 16 783 kg
Felszálló tömeg: 29 484 kg
Csúcssebesség: 463 km/h
Fegyverzet: két 0,303 hüvelykes, forgatható géppuska az orrlövész tornyában, két 0,303 hüvelykes, forgatható géppuska a toronyban felül a törzsön, négy 0,303 hüvelykes, forgatható géppuska a faroklövész tornyában, hely egy 0,303 hüvelykes géppuskának a toronyban a törzs alján és 8163 kg-nyi bomba a zárt bombatérben.
Hajtómű: 4 db 1640 LE-s Rolls-Royce Merlin XX, 22 vagy 24,12 hengeres V-motor
Handley Halifax
Legnagyobb számban alkalmazott brit négymotoros nehézbombázó.
Használták ejtőernyős-szállító és vitorlázógép-vontató feladatokra is.
A II. világháború után is jelentek meg változatai, 1946-ig 6176 db készült.
Hossz: 21,74 m
Magasság: 6,18 m
Fesztávolság: 30,07 m
Hatótáv: 3190 km
Személyzet: 7 fő
Csúcsmagasság: 7315 m
Szerkezeti tömeg: 19 278 kg
Felszálló tömeg: 29 484 kg
Csúcssebesség: 451 km/h
Fegyverzet: egy 0,303 hüvelykes, forgatható géppuska az orrban, négy 0,303 hüvelykes forgatható géppuska a törzs tetején levő toronyban, négy 0,303 hüvelykes géppuska a farokrész toronyában és 6577 kg-os bombateher.
Hajtómű: 4x1615 LE-s Bristol Hercules VI, 14 hengeres kétsoros csillagmotor
Short Stirling
A Stirling volt a RAF Bombázó Parancsnokság első, a háború alatt szolgálatba állított négymotoros nehéz bombázógépe, és az egyetlen olyan brit négymotoros bombázógép, amelyet eleve erre a célra terveztek, hiszen mind az Avro Lanchastert, mind a Handley Halifaxet először kétmotoros repülőgépnek szánták.
Hossz: 26,37 m
Magasság: 6,95 m
Fesztávolság: 30,21 m
Hatótáv: 3090 km
Személyzet: 7-8 fő
Csúcsmagasság: 6250 m
Szerkezeti tömeg: 20 000 kg
Csúcssebesség: 415 km/h
Fegyverzet: 8 db 7,7 mm-es Browning géppuska, 6350 kg bombateher.
Hajtómű: négy darab 1590LE-s Bristol Hercules XI kétsoros csillagmotor