Szovjet repülők

 

Iljusin Il-2 Sturmovik

Első prototípusa 1939-ben készült el, a világháború legnagyobb számban épített repülőgépe lett, 35.000-nél is több készült belőle.
Iljusin Il-2 Sturmovik

 

Hossz: 11,92 m
Magasság: 3,37 m
Fesztávolság: 14,60 m
Hatótáv: 800 km
Személyzet: 2 fő
Csúcsmagasság: 6000 m
Szerkezeti tömeg: 4525 kg
Felszálló tömeg: 6360 kg
Csúcssebesség: 415 km/h
Fegyverzet: két 23 mm-es, mereven beépített gépágyú és két 7,62 mm-es, mereven beépített géppuska a szárnyakban, egy 12,7 mm-es, forgatható géppuska a hátsó pilótafülkében és 1000 kg-os bombateher belső bombatérben és külső megerősített pontokon
Hajtómű: 1770 LE-s Mikulin AM-38F, 12 hengeres V-motor

 

 
 

Jakovlev Jak-1

A Jak-okból összesen 36 338 darabot készítettek,egyszerű, olcsó, nagy tömegben előállított repülőgép, amely félelmetes ellenfele volt a német Messerschmitt 109-eseknek és az Fw-190-eseknek.
Jakovlev Jak-1

Jakovlev Jak-1

 

Hossz: 8,49 m
Magasság: 2,38 m
Fesztávolság: 9,20 m
Hatótáv: 705 km
Személyzet: 1 fő
Csúcsmagasság: 10.800 m
Szerkezeti tömeg: 2250 kg
Felszálló tömeg: 2660 kg
Csúcssebesség: 600 km/h
Fegyverzet: 1 db 20 mm-es Shvak gépágyú, 2 db 12,7 mm-es BS géppuska.
Hajtómű: 1 db Klimov M-105 PF, 1260 LE

 

 
 

Jakovlev Jak-9

Bemutatkozására a sztálingrádi csatában került sor.

Jakovlev Jak-9

A sikertelen, elöregedett és instabil orosz vadászgép-konstrukciók között a minőséget képviselték.
 
Hossz: 8,47 m 
Magasság: 2,44 m 
Fesztávolság: 9,75 m 
Hatótáv: 1350 km 
Személyzet: 1 fő 
Csúcsmagasság: 10 500 m 
Szerkezeti tömeg: 2750 kg 
Felszálló tömeg: 3200 kg 
Csúcssebesség: 600 km/h 
Fegyverzet: 1 db 20 mm-es MPSh gépágyú, 1 db 12,7 mm-es UBS géppuska 
Hajtómű: 1 db Klimov VK-105PF, 1260 LE
 

 

 

Lavocskin La-5

A Keleti Front óriási ütközeteiben 1943-ban, bizonyítota, hogy a szovjet vadászrepülőgépek többre képesek, mint ellenfeleik gépei.

Lavocskin La-5

A típuscsaládot még a második világháború után is továbbfejlesztették.
 
Hossz: 8,51 m 
Magasság: 2,81 m 
Fesztávolság: 9,79 m 
Hatótáv: 765 km 
Személyzet: 1 fő 
Csúcsmagasság: 11.000 m 
Szerkezeti tömeg: 2750 kg 
Felszálló tömeg: 3360 kg 
Csúcssebesség: 650 km/h 
Fegyverzet: 2 db 20 mm-es SVAK gépágyú ; max. 150 kg bomba 
Hajtómű: 1 db 14 hengeres Szvecov AS-82FN ; 1630 LE
 

 

 

Lavocskin LaGG-1

Teljesítményét illetően minden tekintetben alulmaradt a többi orosz vadászrepülőgép-típussal szemben.

Lavocskin LaGG-1

A későbbi fejlesztések tették lehetővé a léghűtéses csillagmotorra való áttérést, amiből aztán az összes későbbi Lavocskin dugattyús motorú vadászrepülőgép származott.

 

Hossz: 8,88 m 
Magasság: 2,68 m 
Fesztávolság: 9,78 m 
Hatótáv: 650 km 
Személyzet: 1 fő 
Csúcsmagasság: 10.200 m 
Szerkezeti tömeg: 2620 kg 
Felszálló tömeg: 2620 kg 
Csúcssebesség: 556 km/h 
Fegyverzet: 1 db 20 mm-es SVAK gépágyú, 1 db 12,7 mm-es UBS géppuska, 1 db 7,62 mm-es SKASz géppuska, 2 db 110 kg-os bomba vagy 6 db 82 mm-es rakéta. 
Hajtómű: 1 db Klimov VK-105PF, 1210 LE
 
 

Mikojan-Gurjevics MiG-1

1940 áprilisában emelkedett először a magasba.

Mikojan-Gurjevics MiG-1

A rövid törzsű, nehezen kormányozható gép erősen billegett fel- és leszálláskor, de a gyors tervezés miatt ezt megengedhetőnek tartották.
 
Hossz: 8,15 m 
Magasság: 2,61 m 
Fesztávolság: 10,32 m 
Hatótáv: 1195 km 
Személyzet: 1 fő 
Csúcsmagasság: 12 000 m 
Szerkezeti tömeg: 2595 kg 
Felszálló tömeg: 3350 kg 
Csúcssebesség: 640 km/h 
Fegyverzet: 1 db 12,7 mm-es Berezin BS géppuska, 2 db 7,62 mm-es SKAS géppuska, 2 db 100 kg-os bomba vagy 6 db 82 mm-es RS-82 rakéta 
Hajtómű: 1 db 12 hengeres Mikulin AM-35A; 1350 LE

 

 
 
 

Iljusin Il-4

Kétmotoros, alsószárnyas, vegyes építésű szovjet Iljusin távolsági bombázó, 1935-ben tervezett gép sorozatgyártása 1937 elején kezdődött.

 Iljusin Il-4

Bár sebességét, gyenge védettségét tekintve már háború elején sem volt korszerű, gyártása váltótípus híján 1944-ig tovább folyt.
 
Hossz: 14,82 m 
Magasság: 4,20 m 
Fesztávolság: 21,43 m 
Hatótáv: 2600 km 
Személyzet: 4 fő 
Csúcsmagasság: 9400 m 
Szerkezeti tömeg: 11 497 kg 
Felszálló tömeg: 10 256 kg 
Csúcssebesség: 420 km/ó 
Fegyverzet: egy 7,62 mm-es, forgatható géppuska az orrban, egy 7,62 mm-es, forgatható géppuska a törzs tetején lévő toronyban, egy 7,62 mm-es, forgatható géppuska a törzs alján a lövészteknőben és 2700 kg-os bombateher 
Hajtómű: 2x1100 LE-s Tyumanszkij M-88B, 14 hengeres, kétsoros csillagmotor
 
 
 

Petljakov Pe-2

1941-ben hadrendbe állított kétmotoros szovjet harci repülőgép.

Petljakov Pe-2

Számos feladatkörben használták: könnyű- és zuhanóbombázónak, volt felderítő, éjszakai és nappali nehézvadász változata, és gyakorlógépnek is bevált.
 
Hossz: 12,65 m
Magasság: 4,02 m 
Fesztávolság: 17,16 m 
Hatótáv: 1515 km 
Személyzet: 3 fő 
Csúcsmagasság: 8800 m 
Szerkezeti tömeg: 5870 kg 
Felszálló tömeg: 8480 kg 
Csúcssebesség: 540 km/h 
Fegyverzet: 4x7,62 mm-es és 2x12,7 mm-es géppuska, 1000 kg bomba 
Hajtómű: 2x1100 LE-s Klimov VK-105RA, 12 hengeres V-motor

 

 

 
 

Tupoljev Tu-2

Annak ellenére, hogy a Tu-2 kétségtelenül a második világháború egyik kiemelkedő gépe volt, sajnos akkor került a figyelem középpontjába, amikor a Szovjetunióban hemzsegtek a Pe-2 gépek és ezt a korábbi és kisebb repülőgépet tízszer nagyobb mennyiségben gyártották, mint javasolt utódját, a Tu-2 típust.
Tupoljev Tu-2
 
Hossz: 13,77 m 
Magasság: 4,18 m 
Hatótáv: 2500 km 
Személyzet: 4 fő 
Csúcsmagasság: 9500 m 
Szerkezeti tömeg: 8280 kg 
Felszálló tömeg: 12 800 kg 
Csúcssebesség: 550 km/h 
Fegyverzet: eredetileg 3 db, kézi irányzású, 12,7 mm-es Beresin BS, egy a pilótafülke tetején, hátsó helyzetben, egy a felső, egy pedig az alsó lövésztoronyban, valamint két db 20 mm-es ShVAK, mindegyik 200 lőszerrel, a szárnytövekbe építve földi célok ellen (később gyakran 23 mm-es); belső bombakamra max. 2270 kg, később 3000 kg bomba részére 
Hajtómű: 2 db 1850 LE-s Szvecov ASh-82FN, vagy FNV, 14 hengeres , kétsoros csillagmotor
 
 
Flag Counter