Szovjet repülők
Iljusin Il-2 Sturmovik
Első prototípusa 1939-ben készült el, a világháború legnagyobb számban épített repülőgépe lett, 35.000-nél is több készült belőle.
Hossz: 11,92 m
Magasság: 3,37 m
Fesztávolság: 14,60 m
Hatótáv: 800 km
Személyzet: 2 fő
Csúcsmagasság: 6000 m
Szerkezeti tömeg: 4525 kg
Felszálló tömeg: 6360 kg
Csúcssebesség: 415 km/h
Fegyverzet: két 23 mm-es, mereven beépített gépágyú és két 7,62 mm-es, mereven beépített géppuska a szárnyakban, egy 12,7 mm-es, forgatható géppuska a hátsó pilótafülkében és 1000 kg-os bombateher belső bombatérben és külső megerősített pontokon
Hajtómű: 1770 LE-s Mikulin AM-38F, 12 hengeres V-motor
Jakovlev Jak-1
A Jak-okból összesen 36 338 darabot készítettek,egyszerű, olcsó, nagy tömegben előállított repülőgép, amely félelmetes ellenfele volt a német Messerschmitt 109-eseknek és az Fw-190-eseknek.
Hossz: 8,49 m
Magasság: 2,38 m
Fesztávolság: 9,20 m
Hatótáv: 705 km
Személyzet: 1 fő
Csúcsmagasság: 10.800 m
Szerkezeti tömeg: 2250 kg
Felszálló tömeg: 2660 kg
Csúcssebesség: 600 km/h
Fegyverzet: 1 db 20 mm-es Shvak gépágyú, 2 db 12,7 mm-es BS géppuska.
Hajtómű: 1 db Klimov M-105 PF, 1260 LE
Jakovlev Jak-9
Bemutatkozására a sztálingrádi csatában került sor.
A sikertelen, elöregedett és instabil orosz vadászgép-konstrukciók között a minőséget képviselték.
Hossz: 8,47 m
Magasság: 2,44 m
Fesztávolság: 9,75 m
Hatótáv: 1350 km
Személyzet: 1 fő
Csúcsmagasság: 10 500 m
Szerkezeti tömeg: 2750 kg
Felszálló tömeg: 3200 kg
Csúcssebesség: 600 km/h
Fegyverzet: 1 db 20 mm-es MPSh gépágyú, 1 db 12,7 mm-es UBS géppuska
Hajtómű: 1 db Klimov VK-105PF, 1260 LE
Lavocskin La-5
A Keleti Front óriási ütközeteiben 1943-ban, bizonyítota, hogy a szovjet vadászrepülőgépek többre képesek, mint ellenfeleik gépei.
A típuscsaládot még a második világháború után is továbbfejlesztették.
Hossz: 8,51 m
Magasság: 2,81 m
Fesztávolság: 9,79 m
Hatótáv: 765 km
Személyzet: 1 fő
Csúcsmagasság: 11.000 m
Szerkezeti tömeg: 2750 kg
Felszálló tömeg: 3360 kg
Csúcssebesség: 650 km/h
Fegyverzet: 2 db 20 mm-es SVAK gépágyú ; max. 150 kg bomba
Hajtómű: 1 db 14 hengeres Szvecov AS-82FN ; 1630 LE
Lavocskin LaGG-1
Teljesítményét illetően minden tekintetben alulmaradt a többi orosz vadászrepülőgép-típussal szemben.
A későbbi fejlesztések tették lehetővé a léghűtéses csillagmotorra való áttérést, amiből aztán az összes későbbi Lavocskin dugattyús motorú vadászrepülőgép származott.
Hossz: 8,88 m
Magasság: 2,68 m
Fesztávolság: 9,78 m
Hatótáv: 650 km
Személyzet: 1 fő
Csúcsmagasság: 10.200 m
Szerkezeti tömeg: 2620 kg
Felszálló tömeg: 2620 kg
Csúcssebesség: 556 km/h
Fegyverzet: 1 db 20 mm-es SVAK gépágyú, 1 db 12,7 mm-es UBS géppuska, 1 db 7,62 mm-es SKASz géppuska, 2 db 110 kg-os bomba vagy 6 db 82 mm-es rakéta.
Hajtómű: 1 db Klimov VK-105PF, 1210 LE
Mikojan-Gurjevics MiG-1
1940 áprilisában emelkedett először a magasba.
A rövid törzsű, nehezen kormányozható gép erősen billegett fel- és leszálláskor, de a gyors tervezés miatt ezt megengedhetőnek tartották.
Hossz: 8,15 m
Magasság: 2,61 m
Fesztávolság: 10,32 m
Hatótáv: 1195 km
Személyzet: 1 fő
Csúcsmagasság: 12 000 m
Szerkezeti tömeg: 2595 kg
Felszálló tömeg: 3350 kg
Csúcssebesség: 640 km/h
Fegyverzet: 1 db 12,7 mm-es Berezin BS géppuska, 2 db 7,62 mm-es SKAS géppuska, 2 db 100 kg-os bomba vagy 6 db 82 mm-es RS-82 rakéta
Hajtómű: 1 db 12 hengeres Mikulin AM-35A; 1350 LE
Iljusin Il-4
Kétmotoros, alsószárnyas, vegyes építésű szovjet Iljusin távolsági bombázó, 1935-ben tervezett gép sorozatgyártása 1937 elején kezdődött.
Bár sebességét, gyenge védettségét tekintve már háború elején sem volt korszerű, gyártása váltótípus híján 1944-ig tovább folyt.
Hossz: 14,82 m
Magasság: 4,20 m
Fesztávolság: 21,43 m
Hatótáv: 2600 km
Személyzet: 4 fő
Csúcsmagasság: 9400 m
Szerkezeti tömeg: 11 497 kg
Felszálló tömeg: 10 256 kg
Csúcssebesség: 420 km/ó
Fegyverzet: egy 7,62 mm-es, forgatható géppuska az orrban, egy 7,62 mm-es, forgatható géppuska a törzs tetején lévő toronyban, egy 7,62 mm-es, forgatható géppuska a törzs alján a lövészteknőben és 2700 kg-os bombateher
Hajtómű: 2x1100 LE-s Tyumanszkij M-88B, 14 hengeres, kétsoros csillagmotor
Petljakov Pe-2
1941-ben hadrendbe állított kétmotoros szovjet harci repülőgép.
Számos feladatkörben használták: könnyű- és zuhanóbombázónak, volt felderítő, éjszakai és nappali nehézvadász változata, és gyakorlógépnek is bevált.
Hossz: 12,65 m
Magasság: 4,02 m
Fesztávolság: 17,16 m
Hatótáv: 1515 km
Személyzet: 3 fő
Csúcsmagasság: 8800 m
Szerkezeti tömeg: 5870 kg
Felszálló tömeg: 8480 kg
Csúcssebesség: 540 km/h
Fegyverzet: 4x7,62 mm-es és 2x12,7 mm-es géppuska, 1000 kg bomba
Hajtómű: 2x1100 LE-s Klimov VK-105RA, 12 hengeres V-motor