Magyar tüzérség
105 mm
A prototípus 1940 tavaszán készült el,de rendszeresítésére csak 1941 elején került sor.


Űrméret : 104,9 mm
Űrméret hossz : L/14
Csőhossz : 2148 mm
Tömeg : 1550 kg
Lövedék-kezdősebesség : 445 m/s
Lőtávolság : 10,76 km
37 milliméteres 36M Páncéltörő ágyú
A páncéltörő ágyút a Honvédségben a gyalogzászlóaljak és gyalogezredek páncéltörő fegyvereként rendszeresítették 1937-ben.

1941-ben megjelent szovjet T-34 és KV harckocsikkal szemben azonban hatástalan volt.
Tömeg: 357 kg
Kezdősebesség: 785 m/sec
Páncélátütő képesség: 100 m: 37 mm, 1000 m: 18 mm
Bofors 36M 40mm-es légvédelmi gépágyú
A svéd Bofors-cég licence alapján 1936-tol gyártott Bofors 36M 40mm-es önműködő légvédelmi löveg a magyar csapatlégvédelem fő fegyvere volt.
Űrméret: 40mm
Lőtávolság: 3-4,5 km
Lövedék-kezdősebesség: 850 m/s
Személyzet: 5fő
38M 50 mm Pak 38
A már Magyarországon vissza vonuló német seregektől kaptuk a védekezésre.
Űrméret: 50 mm-es
Súly:830 kg
Hossz:4.75 m
Csőhossz:3 m
Szélesség:1,85 m
Magasság:1,05 m
Legénység:5 fő
Tűzgyorsaság:13 lövés/perc
75mm Pak 40
A már Magyarországon vissza vonuló német seregektől kaptuk a védekezésre.
Űrméret:75 mm
Tömeg: 1,425 t
Fegyver hossza 6,2 m
Csőhossz:3,45 m
Torkolati sebesség:790 m/s
Max. lőtávolság 7,67 km
Tűzgyorsaság:14 lövés/perc
Bofors 29M 80mm-es légvédelmi ágyú
A svéd Bofors-cég licence alapján 1929-töl gyártott légvédelmi löveg a Bofors 29 M 88 mm-es légvédelmi ágyú a honi légvédelem fő eszköze volt.


Űrméret: 88mm
Lőtávolság: 6-8 km
Torkolati sebesség: 750 m/s
Személyzet: 8 fő
Tűzgyorsaság: 20 lővés/perc
M1940 210 mm-es nehéz tarack
Az Ansaldo 210 mm-es M1935 nehézágyú licenszben gyártott magyar változat M1940 néven került szolgálatba.
1940 M. tarackok utolsó példányai 1943-ban kerültek ki a diósgyőri gyárból.


Űrméret: 210mm
Hossz: 5m
Súly:15,88 t
Torkolati sebesség: 560 m/s
Lőtávolság: 15,4 km
Személyzet: 6 fő
Tűzgyorsaság: 3-4 lövés/perc
30.5 cm Mörser M. 11
Az Első világháború végén öt db maradt ebből a típusú fegyverből Magyarország területén darabjaira szedve, rejtve tárolták őket.
A háború közeledtével a felújításuk mellett döntöttek, szállításokra az olasz gyártmányú, elavult Breda 32.M tüzérségi vontatókat rendszeresítették 1932-től.








