Német önjáró lövegek

 
 

2cm Flak 30 auf Fahrgestell Zugkraftwagen 1t Sd.Kfz.10 / 4

A jármű egy szabvány Sd.Kfz.10 szerelt speciális hátsó felépítmény oldat lehajtható, hogy lehetővé tegye a teljes körbe pásztázást a 20mm-es Flak 30/38 L/112.5 légvédelmi fegyvernek.

2cm Flak 30 auf Fahrgestell Zugkraftwagen 1t Sd.Kfz.10 / 4

1939 Júliusától 1942 márciusáig közel 1950 db készült.
 
2cm Flak 30 auf Fahrgestell Zugkraftwagen 1t Sd.Kfz.10 / 4
 
Hossz:4,75 m
Szélesség:1,93-2.15m
Magasság: 2,00 m
Súly:5,5t
Motor: Maybach HL42TRKM / 6 hengeres / 100 le
Sebesség: úton: 65km / h terepen: 45km / h
Hatótávolság: úton:220-300km terepen:150km
Fegyverzet:20mm Flak 30/38 L/112.5
Lőszer: 20mm
Páncélzat:8mm
Legénység:7fő
  
 
 

SdKfz. 251/17

Az SdKfz. 251/17 önjáró légvédelmi löveg.
SdKfz. 251/17
1943-ban kerültek a frontra.
SdKfz. 251/17
A háború későbbi szakaszában 10 járművet úgy alakítottak át, hogy oldalait lehajthatóvá tették ezzel is növelve löveg kilövési szögét.
 
 
Hosszúság: 5,76 m
Szélesség: 2,10 m
Magasság: 1,81 m
Súly: 8800 kg
Legénység: 6 fő
Fegyverzet: egy 20 mm-es Flak 38 L/55 gépágyú, és egy 7.92 mm-es MG34/42 géppuska
Motor: 100 LE-s hathengeres benzinmotor
Sebesség: 52,5 km/h
Hatótávolság: 300 km
Páncélzat: 6-14,5 mm 
 
 

SdKfz. 251/21

A 15 mm-es géppuskák egyik felhasználási módjaként született meg 1944-ben az Sd.Kfz. 251/21-es.

SdKfz. 251/21

 
A járművet a nyomasztóan nagy szövetséges légi fölény hívta életre.

SdKfz. 251/21

 

Bár a jármű alapvető feladata a légelhárítás lett volna, kiemelkedő tűzereje miatt előszeretettel alkalmazták az ellenséges gyalogsággal szemben.
SdKfz. 251/21
 
Hosszúság: 5,76 m
Szélesség: 2,10 m
Magasság: 1,81 m
Súly: 8620 kg
Legénység: 4-6 fő
Fegyverzet: három 15 mm-es MG151/15 géppuska vagy három 20 mm-es MG151/20 gépágyú, és egy 7.92 mm-es MG34/42 géppuska
Motor: 100 LE-s hathengeres benzinmotor
Sebesség: 52,5 km/h
Hatótávolság: 300 km
Páncélzat: 6-14,5 mm
 
 
 

Flakpanzer I

A Flakpanzer I az első teljesen lánctalpas kivitelű német légvédelmi-páncélos.
Flakpanzer I
A korszerűtlensége ellenére, még a sztálingrádi csatában is bevetették 1942-ban.
Flakpanzer I
Hosszúság: 4,38 m
Szélesség: 2,06 m
Magasság: 2,05 m
Súly: 5500 kg
Legénység: 8 fő
Fegyverzet: 20 mm-es Flak 38 típusú légvédelmi gépágyú
Motor: 57 LE-s Krupp M305 típusú 4 hengeres benzinmotor
Sebesség: 30 km/h (úton)
Hatótávolság: 150 km
Páncélzat: 13 mm
 
 
 
 
 
 

Flakpanzer 38(t) Gepard

1943 Októberében kezdték sorozat gyártását, 1943 novembere és 1944 februárja között
Flakpanzer 38(t) Gepard
141db készült ezzel a második legnagyobb példányszámban készült német légvédelmi páncélosa.
Flakpanzer 38(t) Gepard
 
Flakpanzer 38(t) Gepard
Hosszúság: 4,60 m
Szélesség: 2,15 m
Magasság: 2,25 m
Súly: 9800 kg
Legénység: 4 fő
Fegyverzet: egy 20 mm-es FlaK 38 L/112.5 gépágyú
Motor: 125 LE-s 6 hengeres Praga EPA
Sebesség: 42 km/h
Hatótávolság: 210 km
Páncélzat: 8-15 mm 
 

 

Flakpanzer IV Möbelwagen

240 ilyen páncélos  készült.
Flakpanzer IV Möbelwagen
Mivel azonban a 20 mm-es löveg nem bizonyult elég hatékonynak ezért csak a széria első 46 járművét fegyverezték fel vele.
Flakpanzer IV Möbelwagen
A hatékonysága növelése érdekében a széria azt követő tagjait egy 37 mm FlaK 43-as löveggel szerelték fel.
Flakpanzer IV Möbelwagen
A Möbelwagen legfőbb hátránya a személyzet elégtelen páncélvédettsége volt, így a fejlesztés tovább folyt.
 
Hosszúság: 5,92 m
Szélesség: 2,95 m
Magasság: 2,73 m
Súly: 24 000 kg
Legénység: 5 fő
Fegyverzet: egy 37 mm-es FlaK 43 L/89 gépágyú és egy 7.92 mm-es MG 34 géppuska Motor: 300 LE-s 12 hengeres Maybach HL 120 TRM
Sebesség: 38 km/h
Hatótávolság: 200 km
Páncélzat: 10-80 mm
 
 
 

Flakpanzer IV Ostwind

1944 márciusában állították hadrendbe.
Flakpanzer IV Ostwind
Sikeres típusnak bizonyult, de nem csak légi, hanem földi célpontok ellen is hatásos volt, különösen az ellenséges gyalogság ellen.
Flakpanzer IV Ostwind
 
 
Hosszúság: 5,92 m
Szélesség: 2,95 m
Magasság: 3,03 m
Súly: 25 000 kg
Legénység: 6 fő
Fegyverzet: egy 37 mm-es Flak 43 L/89 gépágyú és két 7.92 mm-es
MG34 géppuska (egy homlok MG34, és egy belső szállítású MG34/4)
Motor: 272 LE-s 12 hengeres Maybach HL 120 TR 112
Sebesség: 40 km/h
Hatótávolság: 200 km
Páncélzat: 10-80 m
 
 
 
 

Flakpanzer IV Wirbelwind

A jármű első példánya 1944 májusában készült el.
Flakpanzer IV Wirbelwind
Wirbelwind egy 20 mm-es, négy csövű Flakvierling 38-asból álló fegyverzete egy körbe forgatható toronyban került elhelyezésre.
 
Flakpanzer IV Wirbelwind
 
Flakpanzer IV Wirbelwind
 
Hosszúság: 5,92 m
Szélesség: 2,88 m
Magasság: 2,76 m
Súly: 22 000 kg
Legénység: 5 fő
Fegyverzet: 20 mm-es FlaKvierling 38 L/112.5 gépágyú, és egy 7.92 mm-es MG34 homlokgéppuska
Motor: 272 LE-s 12 hengeres Maybach HL 120 TR 112
Sebesség: 40 km/h
Hatótávolság: 200 km
Páncélzat: 10-80 mm
 
 
 

3.7cm Flak 36 auf Selbstfahrlafette Sd.Kfz.6 / 2

 
3.7cm Flak 36 auf Selbstfahrlafette Sd.Kfz.6 / 2
Az Sd.Kfz.6 / 2 egy szabvány Sd.Kfz.6 fél lánctalpas szállítójármű amire egy 37mm Flak 36. légvédelmi ágyú szereltek.
A lőszereket egy speciális pótkocsin vontatta maga után.
A termelés 1941-ben indult és 1943-ban ért véget ez alatt 339 járművet gyártottak.
 
3.7cm Flak 36 auf Selbstfahrlafette Sd.Kfz.6 / 2
Hossz: 6.52m
Szélesség: 2.56m
Magasság: 2.80m
Súly: 10.4t
Motor: Maybach HL 54TUKRM / 6 hengeres / 115 le
Sebesség: 50km / h
Fegyverzet: 37mm Flak 36 L/98
Lőszer: 37mm
Páncélzat:nincs
Legénység: 7 fő
 
 
 

3.7cm Flak 36/37/43 auf Selbstfahrlafette Sd.Kfz.7 / 2

 
3.7cm Flak 36/37/43 auf Selbstfahrlafette Sd.Kfz.7 / 2
 
A Selbstfahrlafette Sd.Kfz.7 / 2 az Sd.Kfz.6 / 2 módosított változata volt.
Ez már páncélozott járműnek mondható mivel a motort és a vezető fülkét 8mm-es páncéllemezek védték.
Termelése 1942-ben indult és 1945 februárjáig mintegy 1000 jármű készült-el.
Leginkább védelmére használták páncélos egységek ellen, alacsonyan szálló repülőgépek, de szintén gyakran használták földi célok ellen is.
3.7cm Flak 36/37/43 auf Selbstfahrlafette Sd.Kfz.7 / 2
 
Hossz:6.55m
Szélesség:2.40m
Magasság:3,20 m
Súly:11.55t
Motor: Maybach HL 62TUK / 6 hengeres / 140le 
Maybach HL 64TR / 6 hengeres / 140le
Sebesség: 50km
Fegyverzet:37mm Flak 36/37/43 L/98
Lőszer:37mm
Páncélzat:8mm
Legénység:7 fő
 
 

8,8 cm Flak 18 auf Selbstfahrlafette Zugkraftwagen 12t

 
8,8 cm Flak 18 auf Selbstfahrlafette Zugkraftwagen 12t
 
Sd.Kfz.8 vontató jármű páncélozott vezetőfülkével és egy 8,8 cm Flak 18 légvédelmi üteggel szereltek fel.
Önjáró légvédelmi lövegeként alkalmazták, páncélvadászként való bevetése elmaradt az elvárásoktól.
Részt vettek Francia ország megszállási hadműveleteiben is.
 
8,8 cm Flak 18 auf Selbstfahrlafette Zugkraftwagen 12t
 
Hossz:7.35m 
Szélesség:2.50m
Magasság: 2,8 m
Súly:20t
Motor: Maybach HL85TUKRM / 12 hengeres / 185 le
Sebesség: 50km
Fegyverzet:88mm Flak 18 L/56
Lőszer:88mm
Páncélzat:8-14.5mm
Legénység:9fő
 
 
 
 

3.7 cm FlaK 43 auf sWS 

 
3.7 cm FlaK 43 auf sWS
3.7 cm FlaK 43 auf sWS
 
Az egyik legnagyobb példányszámban készült önjáró légvédelmi löveg volt.
3.7 cm FlaK 43 auf sWS
 Tömeg: 15 t
Hossz: 6,67m
Szélesség: 2500 m
 Magasság: 2,07m
 Motor: Maybach HL 42 TRKMS típusú 6 hengeres benzinmotor
Sebesség: 27 km/h
 Hatótávolság: 300 km
 Fegyverzet: 37mm-es FlaK 43/1 légvédelmi gépágyú
 Páncélzat: 8-10-12-15 mm 
 
 
 

  Pz.Wf. 42 auf Maultier (Sd.Kfz. 4/1)

 
 Pz.Wf. 42 auf Maultier (Sd.Kfz. 4/1)
 
 Pz.Wf. 42 auf Maultier (Sd.Kfz. 4/1)
 
1943 őszén részt vett a harcokban a keleti fronton.
A rakéta maximális hatótávolsága mintegy 6700-7000 méter volt.
 
 Pz.Wf. 42 auf Maultier (Sd.Kfz. 4/1)
 Pz.Wf. 42 auf Maultier (Sd.Kfz. 4/1)
 
 
Tömeg: 7 t
Hossz: 6m
Szélesség: 2,2m
Magasság: 2,5m
Motor: Opel 3,6l típusú 6 hengeres benzinmotor
Fegyverzet: 150 mm Nebelwerfer 41
Páncélzat: 6-10-14,5mm
Személyzet: 3 fő
 
 

Hummel SdKfz. 165

 
Hummel SdKfz. 165
 
Az első Hummelek 1943 márciusában álltak szolgálatba.
Összességében elmondható, hogy sikeres típusnak bizonyult és egészen a háború végéig szolgálatban maradt.
1943-1945 között összesen mintegy 714 Hummel készült.
Hummel SdKfz. 165
 
 
Hosszúság: 7,18 m
Szélesség: 2,87 m
Magasság: 2,86 m
Súly: 23 980 kg
Legénység: 6 fő
Fegyverzet: egy 150 mm-es tarack
Motor: 265 LE-s Maybach V-12 benzinmotor
Sebesség: 42 km/h (úton)
Hatótávolság: 215 km
Páncélzat: 50 mm-ig 
 
 

Wespe Sd. Kfz. 124

 
Wespe Sd. Kfz. 124
 
A Wespe az 1943-as kurszki offenzíva során került először bevetésre.
A löveg legnagyobb hatásos lőtávolsága 8400 méter, a legnagyobb elérhető lőtávolsága pedig mintegy 10 000 m volt.
1943-tól egészen a háború végéig rendszerben maradt és szinte mindegyik fronton harcolt.
 
Wespe Sd. Kfz. 124
 
Hosszúság: 4,79 m
Szélesség: 2,24 m
Magasság: 2,32 m
Súly: 11 480 kg
Legénység: 5 fő
Fegyverzet: egy 105 mm-es leFH 18/2 típusú löveg, és 1 db 7,92 mm-es MG 34 típusú géppuska
Motor: Maybach HL 62 TRM R-6 típusú 6 hengeres benzinmotor
Sebesség: 40 km/h (úton)
Hatótávolság: 145 km
Páncélzat: 10-20 mm 
 
 
 
 
 

Schützenpanzerwagen Sd.Kfz.251/22

 
Schützenpanzerwagen Sd.Kfz.251/22
 
Az 1930-as években alakították ki a német szárazföldi haderő részére, a fél lánctalpas járművet egy 75mm löveggel látták-el.
 
Schützenpanzerwagen Sd.Kfz.251/22
 
Hossz: 5.98m
Szélesség: 2.10m
Magasság: 1.75m
Fegyverzet: Pak 40 L/46
Lőszer: 75mm
Súly: 8000kg
Legénység: 4fő
Motor: Maybach HL42TUKRM 6 hengeres 
Sebesség: úton:53km/h terepen: 10km/h
Páncélzat 6-15mm
 
 
 
 

 

siG33 PzKpfw I

 
  
siG33 PzKpfw I
 
sIG 33 önjáró tarackot a német gépesített gyalogos-zászlóaljak támogatására használták.
 
A típust arra tervezték, hogy önjáró páncélozott kialakítását kihasználva, közvetlen tűztámogatást biztosítson a páncélgránátos egységek számára.
siG33 PzKpfw I
 
Hosszúság: 4,67 m
Szélesség: 2,06 m
Magasság: 3,35 m
Súly: 8500 kg
Legénység: 4 fő
Fegyverzet: egy sIG 33 150 mm-es tarack
Motor: egy 100 LE-s 6 hengeres Maybach NL 38 TR benzinmotor
Sebesség: úton 34 km/h
Hatótávolság: 140 km
Páncélzat: 6-13 mm
 
 
 

siG33 PzKpfw II

 
 
siG33 PzKpfw II
 
A jármű fegyverzetéül szintén a 150 milliméteres sIG 33-as nehéz gyalogsági löveget építették be.
 
Nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, ezért kevés összesen 12 db készült belőle.
 
siG33 PzKpfw II
 
Hosszúság: 5,41 m
Szélesség: 2,60 m
Magasság: 1,90 m
Súly: 11 200 kg
Legénység: 3 fő
Fegyverzet: egy sIG 33 150 mm-es tarack
Motor: eredetileg egy 140 LE-s Maybach HL 6 hengeres benzinmotor, később 155 lóerős Büssing-NAG
Sebesség: úton 33 km/h
Hatótávolság: 160 km
Páncélzat: 5-30 mm
 
 
 

Sturmpanzer 38(t) Grille

 
Sturmpanzer 38(t) Grille
 
A típusból összesen 91 példány épült 1943 februárja és márciusa között.
 
Sturmpanzer 38(t) Grille
 
Az ilyen harcjárművek a föld-fa kiserődök és géppuskafészkek szétlövésével, illetve a rohamozó ellenséges gyalogság repeszgránátokkal való pusztítására alkalmazták, jelentős tűzerővel és mozgékonysággal rendelkezett.
 
Hossz: 4,83m
Szélesség2,26 m
Magasság: 2,15 m
Súly: 10,8 t
Legénység: 5 fő
Fegyverzet: 150mm-es sIG33 típusú löveg
Motor: Praga EPA/2 típusú 6 hengeres benzinmotor
Sebesség: 35 km/h (úton)
Hatótávolság: 200 km
 
 
 

Flakpanzer T-34 747 (r) 

 
 
Flakpanzer T-34 747 (r)
 
1941-ben mintegy 300 foglyul ejtett t-34-es tankal rendelkezetek melyeket gyakotrlatozásra vagy a gyalogos hadtestek támogatására használtak, a torony leszerelésével és légvédelmi üteg felszereléséből született meg a Flakpanzer T-34 747 (r) German.
 
Flakpanzer T-34 747 (r)
 
Hosszúság: 5,92 m
Szélesség: 3,00 m
Magasság: 2,40 m
Súly: 26 000 kg
Legénység: 4 fő
Fegyverzet: 20 mm-es, négy csövű Flakvierling 38
Motor: V-2-34 V-12, 12 hengeres Diesel-motor, 500 LE
Sebesség: 55 km/h (úton)
Hatótávolság: 190 km
Páncélzat: 15-70 mm
 
 
 
 

T34 20 mm drilling Flakpanzer

 
T34 20 mm drilling Flakpanzer
A zsákmányolt T-34-es tank torányt elátvolították és az SdKfz. 251/21 félánctalpasnál alkalmazott 20 mm-es MG151/20 gépágyút szerelték be.
Hosszúság: 5,92 m
Szélesség: 3,00 m
Magasság: 2,40 m
Súly: 26 000 kg
Legénység: 4 fő
Fegyverzet: három 20 mm-es MG151/20 gépágyú
Motor: V-2-34 V-12, 12 hengeres Diesel-motor, 500 LE
Sebesség: 55 km/h (úton)
Hatótávolság: 190 km
Páncélzat: 15-70 mm