Magyar szállítójárművek

 

 

Stower 40

 

Német hadseregtől átvett parancsnoki négykerék meghajtású szállitójármű.
Stower 40

Stower 40

Stoewer PKW

 

Hossz:3,9m
Szélesség:1,69m
Magasság:1,9m
Súly:2,2 t
Motor:Stoewer AW 2 Benzinmotor
Teljesítmény:48-50 LE
Hatótávolság:400 km
Páncélzat:nincs
Fegyverzet:nincs
Legénység:1 fő 
 

 

38M Ford V8-51

1937-ben került a Magyar Királyi Hondvédség alkalmazásaba,összesen 1785 darabot vásárolt szállító feladatokra M38 néven került szolgálatba.

38M Ford V8-51

A Ford jóval gyorsabb volt mint a hazai Botondok,nehézségek akkor jelentkeztek mikor rossz minőségű fölutakon vagy terepen kellet mozgatni a típust.
38M Ford V8-51
Hossz:6m
Szélesség: 2,25m
Magasság: 2,9m 
Tengelytáv: 3,98m 
Motor:Ford 90LE 
Max.seb:80km/h 
Súly: 2,5t+ (3t hasznos teher)

 

 

 

Opel Blitz

A Magyar Királyi Honvédség 1944-ben jutott hozzá a konstrukcióhoz.

Hungary Opel blitz

Körübelül 600 darab Opel Blitz teherautó került a magyar honvédség különböző alakulataihoz 

Hungary Opel blitz

 

 

Hossz: 6,04 m 
Szélesség: 2,28 m 
Magasság: 2,17 m 
Súly: 3290 kg 
Legénység: 1 fő 
Fegyverzet: nincs 
Motor: 70,5 LE-s Opel 6 hengeres benzinmotor 
Sebesség: 80 km/h (úton) 
Hatótáv: 410 km 
Páncélzat: nincs 

 

Rába Botond Szállító jármű

Első 150 példányát 1939. július 1-jén szállították, majd a háború alatt legyártott darabszáma jóval meghaladta az 1000 db-ot.
Tüzérségi vontató,mobil rádióállomás,csapatszállító,utánpotlás szállítókét is alkalmazták.

Rába Botond Szállító járműRába Botond Szállító jármű

Rába Botond Szállító jármű

Rába Botond Szállító járműRába Botond Szállító jármű

 

Rába Botond Szállító járműRába Botond Szállító járműRába Botond Szállító jármű

Rába Botond Szállító járműRába Botond Szállító járműRába Botond Szállító járműRába Botond Szállító járműRába Botond Szállító járműRába Botond Szállító járműRába Botond Szállító járműRába Botond Szállító járműRába Botond Szállító járműRába Botond Szállító jármű

 

Hossz:5,7m
Szélesség:2,8m
Magasság:2,55mm
Súly:3950kg
Legénység:1-10fő 
Motor:4 hengeres,benzinüzemű,48-70 LE
Hatótávolság:400 km(úton)

 

 
 

41 M Rába közepes tüzérségi vontató

1943-ra elkészült az első prototípus Cseh liszensz alapján, a tesztek és a csapatpróbák kedvező eredménye ellenére 1944-ben sem sikerült megindítani a sorozatgyártást, de elkezdték azért a kisebb szériás gyártást így is közel 500 példány készült belőle.
41 M Rába közepes tüzérségi vontató

41 M Rába közepes tüzérségi vontató

Súly:9,7 t+ (3 t hasznos teher)
Max.seb.: 58 km/h 
Teljesítmény: 115 LE 
Motor: 4 ütemű, 6 hengeres, benzin (dízel) 
Fordulatszám: 2000/min
Hengerűrtartalom: 8000 cm3
Üzemanyagfogyasztás: 50-60 liter /100 km
Személyzet: 1 Fő + 11 szállítható

 

 
 

43m Lehel

Páncélozott sebesült-és csapatszállító jármű, a sebesültek behelyzése a szállítótér hátsó falán kialakított, lehajtható ajtón keresztül történt.
43m Lehel

43m Lehel

43m Lehel43m Lehel

Hossz: 5,32 m
Szélesség: 2,3 m
Magasság: 1,9 m
Súly: 10.200 kg
Páncélzat: 6-13 mm
Motor: L8V/36TR Büssing 
Maximális sebesség: 46,5 km / h
Hatótávolság: 225 km
 
Flag Counter