Német szállítójárművek

 

 

Zündapp KS750

1939-ben kezdődtek a katonai próbái és 1940-ben fejeződtek be. 

Össztömege három katonával és azok felszerelésével nem haladhatta meg az 500 kg-ot, teljes terheléssel képesnek kellet legyen tartósan 80 km/órával haladni, legnagyobb sebessége elkellet érje el a 90 km/órát, ugyanakkor tartani lehessen vele a gyalogos katona sebességét, 4 km/órát ezeknek az elvárásoknak meg is felet.
Hossz: 2.385 m
Szélesség: 1.65 m
Magasság: 1.01m
Súly: 420 kg
Motor: OHV 751 cc
Sebesség: Max 95km/h
Személyzet:2-3 fő
Fegyverzet: 1db 7.92 mm MG 34
 

BMW R 35

Az BMW R 35 oldalkocsis változatára szerelték az MG 34 géppuskát.
Az egész háború alatt készült háború alatt készült 1937-1940, majd a háború után Kelet-Németországban 1955-ig.

Legénység :1
Sebesség :100 km / h
 
 
 
 
 

BMW 75

BMW 75 nehéz oldalkocsis motorkerékpár.
Összesen mint egy 18 000 db készült mielőtt a gyár elpusztult egy szövetséges bombázástól.
 
Legénység 2 fő
Súly: 420 kg 
Hossz: 2,4 m 
Szélesség: 1,73 m 
Magasság: 1 m 
Sebesség: 95 km / h 
Fegyverzet: 7,92 mm-es MG 34
 
 

Sd.Kfz. 2 Kleines Kettenkraftrad

A Kleines Kettenkraftradot tekinthetjük a második világháború egyik legbizarrabb kialakítású, ugyanakkor az egyik legérdekesebb járművének.
Kiváló terepjáró képessége miatt a katonák körében is népszerű volt összekötő és vontató feladatokra használták.

A háború végéig összesen 8345 jármű készült.
 
Személyzet: 3 fő
Tömeg: 1,235 t
Hossz: 3000 mm
Törzshossz: 3000 mm
Szélesség: 1000 mm
Magasság: 1200 mm
Motor: Opel Olimpia 1,5l 4 hengeres benzinmotor
Teljesítmény: 36 LE
Max. sebesség országúton: 72 km/h
Max. sebesség terepen: 40-48 km/h
Fegyverzet: nincs
Páncélzat: nincs
 
 
 

Artillerieschlepper STZ 3 630(r)

Németország által a Szovjetunióban zsákmányolt T–20-as vontatókat Leichter Artillerieschlepper STZ 3 630(r) megnevezéssel rendszeresítették tüzérségi vontatóként.

Személyzet: 2 fő
Hossz: 3,45 m
Szélesség: 1,86 m
Magasság: 1,58 m
Tömeg:3,5 t
Páncélzat: 7–10 mm
Fegyverzet: 7,62 mm-es DT géppuska
Motor: GAZ–M típusú benzinmotor 37 kW (50 Le)
Sebesség: 50 km/h 
Hatótávolság: 250 km
 

 Skoda Kübelwagen

A Cseh Skoda cég gyártott a Wehrmacht hátsókerék-hajtású Superb 3000 (Skoda 952) modelljét.
1941-1943 között 1626 jármű készült(100db közülük parancsnoki 30db egészségügyi jármű).

Popytka kiadás összkerék hajtású modell Superb 3000 (Skoda 956) nem járt sikerrel: 1942-1943 között összesen 5 példánykészült.
Motor: 6hengeres skoda
Hossz: 4.8 m
Szélesség: 1.8 m
Magasság: 1.72 m
Sebesség: Max 100km/h
Személyzet:2-4 fő
Fegyverzet:1db 7.92 mm MG 34
 

Vidal Tempo G1200 4x4 Geländewagen

A G1200 négykerék-meghajtású terepjáró gépkocsi fejlesztése 1936-ban kezdődött a gépkocsi első és hátsó kerekei is kormányozhatóak voltak, és 1936 végén már készen állt a sorozatgyártásra körülbelül 1100 készült belőle, nagy részét eladták külföldre.
 
Hossz: 4,00 m
Szélesség: 1,60 m 
Magasság: 1,50 m 
Motor: 2 db 2 hengeres ILO, WEGR 2/300T típusú, 598 cm3-es karburátoros vízhűtéses benzinmotor
 

VW Kübelwagen

A típus fejlesztése 1936-ban vette kezdetét, de tömeggyártása csak 1940-ben indult meg.

A gyártás 1944-es leállításáig közel 55 000 készült belőle.

 

Hossz: 3,74 m 
Szélesség: 1,61 m 
Magasság: 1,35 m 
Súly: 635 kg 
Legénység: 1 fő 
Fegyverzet: nincs 
Motor: 24 LE-s Volkswagen HIAR (985 cc.) négyhengeres benzinmotor (1943 márciusáig) 
Sebesség: 100 km/h (úton) 
Hatótáv: 600 km 
Páncélzat: nincs
 

Volkswagen Schwimmwagen Type 166

1941-1944 összesen 15.584 db Type 166 Schwimmwagen kétéltűt gyártottak.
 
Hossz : 382,5 cm
Szélesség: 148 cm
Magasság: 161,5 cm
Súly: 1345 kg
Motor: 4 hengeres léghűtéses boxer 1131 cc, 25 LE
 
 

Opel Blitz 

A típust számtalan feladatra vették igénybe, mentőautóként ugyanúgy megállta a helyét, mint mozgó javítóműhelyként, vagy parancsnoki járműként.
 

Az Opel Blitz gyártása egészen 1944-ig tartott.
 
Hossz: 6,04 m 
Szélesség: 2,28 m 
Magasság: 2,17 m 
Súly: 3290 kg 
Legénység: 1 fő 
Fegyverzet: nincs 
Motor: 70,5 LE-s Opel 6 hengeres benzinmotor 
Sebesség: 80 km/h (úton) 
Hatótáv: 410 km 
Páncélzat: nincs 
 
 

Kfz. 81 Krupp Boxer

A II. világháború egyik legszélesebb körben használt német kis teherbírású teherautója.

 

Elsősorban tüzérségi vontatónak használták.
 
Hossz: 4,95 m 
Szélesség: 1,95 m 
Magasság: 2,30 m 
Súly: 2600 kg 
Legénység: 1 fő 
Fegyverzet: nincs 
Motor: egy 52 LE (38,8 kW) teljesítményű Krupp M304 négyhengeres benzinmotor Sebesség: 70 km/h (úton) 
Hatótáv: 300 km 
Páncélzat: nincs
 
 
 

 Messerschmitt Me 323

Az összesen 213db Me 323-as vitorlázó szállító gép épült a termelés 1944 áprilisában megszűnt.

Kapacitás: 130 katona vagy 10-12 tonna felszerelés
Hossz: 28,2 m
Fesztávolság : 55,2 m
Magasság: 10,15 m
Súly: 27330 kg
Maximális felszálló tömeg : 43.000 kg
Motor: 6 db Gnome-Rhöne 14N, 700 kW (950 LE)
Maximális sebesség : 270 km / h
Hatótávolság : 800 km
Fegyverzet: 7,92 mm MG 81 géppuska
Legénység: 5 fő
 
 

SdKfz. 3 Maultier

Német fél lánctalpas gyalogsági jármű. 

Azért készült,hogy átvegye a hagyományos teherautók feladatait a Szovjetunió elleni hadjáratban mivel csak ezek feletek meg a téli időjárás viszontagságaiból adódó problémák kiküszöbölésére.
1942-re a Maultiert alakították át a Nebelwerfer rakétaindítók hordozó járművévé.
 
Hossz: 6,00 m 
Szélesség: 2,18 m 
Súly: 7500 kg 
Legénység: 3 fő 
Motor: 91 LE-s hathengeres benzinmotor 
Sebesség: 38 km/h 
Hatótáv: 130 km 
Páncélzat: nincs
 
 

SdKfz. 7

Az Sd.Kfz. 7 Zgkw fejlesztése 1934-ben vette kezdetét.
A típus először 1938-ban jelent meg, elsősorban a 88 mm-es légvédelmi ágyú vontatására szánták,de különféle fegyverek hordozójaként is igénybe vették.

Az SdKfz. 7 maximum 12 főt, vagy tekintélyes mennyiségű utánpótlást szállíthatott, emellett 8000 kg tömeget vontathatott.
 
Hossz: 6,84 m 
Szélesség: 2,40 m 
Magasság: 2,60 m 
Súly: 11 500 kg 
Fegyverzet: az alapváltozatnak nincs 
Motor: egy 140 LE (104,4 kW) teljesítményű hathengeres Maybach HL 62 benzinmotor 
Sebesség: 50 km/h 
Hatótáv: 250 km 
Páncélzat: 8 mm 
 
 

SdKfz. 11 

Első változata 1934-ben jelent meg, a típust 1939-ben állították szolgálatba.

Elsősorban tüzérségi vontatónak szánták, számtalan különféle űrméretű löveget vontattak vele.
Azon kevés páncélozott harcjármű egyike volt, amelyet a háború egész időtartama alatt gyártottak.
 
Hossz: 5,46 m 
Szélesség: 1,85 m 
Magasság: 1,58 m 
Súly: 7100 kg 
Legénység: 9 fő 
Fegyverzet: nincs 
Motor: egy 100 LE (74,6 kW) teljesítményű hathengeres benzinmotor 
Sebesség: 52,5 km/h (úton) 
Hatótáv: 122 km 
Páncélzat: 8-14,5 mm 
 
 

SdKfz. 250 

Lánctalpas gyalogsági jármű 1939-ben állították szolgálatba.

Változatai között találunk híradó járművet, mozgó figyelőt és sokféle tüzérségi nehézfegyver hordozó járművet, amelyeket különféle légvédelmi és páncéltörő lövegekkel szereltek fel.
Az SdKfz. 250-est egészen 1944-ig gyártották.
 
Hossz: 4,56 m 
Szélesség: 1,95 m 
Magasság: 1,98 m 
Súly: 5 381 kg 
Legénység: 6 fő 
Fegyverzet: egy 3,7 cm Pak. 35/36 páncéltörő ágyú (SdKfz. 250/10) 
Motor: 100 LE-s hathengeres benzinmotor 
Sebesség: 52,5 km/h (úton) 
Hatótáv: 300 km 
Páncélzat: 6-14,5 mm 
 
 

SdKfz. 251 

 
 
1939-ben lépett a német hadsereg szolgálatába ez a páncélozott csapatszállító jármű.
A típus fő változata, az SdKfz. 251/1 volt a páncélgránátos egységek legáltalánosabban használt páncélozott csapatszállító járműve. 
A típusnak 22 különféle változatát gyártották, beleértve rakétaindítós, lángszórós, páncéltörő ágyús, híradó, előretolt megfigyelő, mentő és infravörös fényszóró hordozó járműveket.
 
 
Hossz: 5,76 m 
Szélesség: 2,10 m 
Magasság: 1,81 m 
Súly: 7810 kg 
Legénység: 12 fő 
Fegyverzet: az alapváltozatnál két 7,92 mm géppuska 
Motor: 100 LE-s hathengeres benzinmotor 
Sebesség: 52,5 km/h 
Hatótáv: 300 km 
Páncélzat: 6-14,5 mm 
 
 

SdKfz. 252 

Sd.Kfz. 252 jelzésű könnyű páncélozott lőszerszállító-gépjármű.

Egy rohamlöveg teljes feltöltéséhez elegendő lőszert tudott szállítani.
Gyártása 1940 júniusában kezdődött és 1941 végéig tartott, amikor is gazdasági okokból felhagytak gyártásával. 
Ez alatt a másfél év alatt 413 jármű készült.
 
Hossz: 4,70 m 
Szélesség: 1,95 m 
Magasság: 1,80 m 
Súly: 5198 kg 
Legénység: 2 fő 
Fegyverzet: egy 7.92 mm-es MG34 géppuska 
Motor: 100 LE-s Maybach Variorex VG 102128 H dieselmotor 
Sebesség: 65 km/h 
Hatótáv: 320 km 
Páncélzat: 6-14,5 mm 
 
 

Karl

A Karl lőszerszállító járművet a hatalmas Gerat 040 Karl ostrommozsarak ellátására tervezték.

A lőszerszállító alapja a PzKpFw. IV.D harckocsi alváza volt, amelyre egy raklapot építettek a lőszer számára, és amelyre egy, a jókora lövedékek mozgatásához szükséges darut is felszereltek.

A lőszerszállító járműveket általában vonaton szállították a bevetési pont közelébe, majd útnak indították őket a tüzelőállás irányába.
 
Hossz: 5,41 m 
Szélesség: 2,88 m 
Magasság: nem ismert 
Súly: 25 000 kg 
Legénység: 4 fő 
Fegyverzet: nincs 
Motor: egy 300 LE (223,7 kW) teljesítményű Maybach HL120 TRM benzinmotor 
Sebesség: 40 km/h 
Hatótáv: 209 km 
Páncélzat: 60 mm 
 
 

Raupenschlepper Ost (RSO)

Az RSO elsősorban ágyúk vontatására alkalmazták, több mint 28.000 példány készült.

 
Kétéltű verzió is készült belőle.
 
 
Súly: 5,2 t 
Személyzet: 2 fő 
Hosszúság: 4,42 m 
Szélesség: 1,99 m
Magasság: 2,53 m
Motor: Steyr V8-as 3,5 L, 8 henger, 85 LE
Sebesség: 17,2 km / h (úton) 
Hatótávolság: 250-300 km (úton)
Fegyverzet: nincs
Páncélzat: nincs
 
Flag Counter